Veelgestelde vragen 'Pakje van je Hart'

Website 1920x1080 r r

1. Wat is Pakje van je Hart?

Voor heel wat kinderen is kerst vieren met ‘pakjes’ geen evidentie, want 1 kind op 5 in ons land groeit op in armoede. Voor hen ligt er nooit of zelden een ‘pakje’ onder de kerstboom. En daar wil Joe iets aan doen. Samen met jou! 

Via ‘Pakje van je Hart’ kan je een mooi kerstcadeau schenken aan een kansarm kind. 

2. Waar en wanneer kan ik een pakje schenken? 

Je kan vanaf dinsdag 30/11 tot en met 16/12 een pakje kopen via de Joe Pakjesshop op pakjevanjehart.be of joe.be/pakjevanjehart. Je kan ook een pakje schenken in het Joe Christmas House, van 04/12 tot en met 16/12, en in de Joe Pakjestruck die van 07/12 tot 16/12 doorheen Vlaanderen rijdt. 

3. Hoe kan ik een pakje schenken? 

Er zijn drie mogelijkheden om een extra kerstcadeau aan een kansarm kind te schenken: 

4. Voor wie koop ik een pakje? 

Met ‘Pakje van je Hart’ kan je een pakje schenken aan een kind uit een kansarm gezin. We willen er samen voor zorgen dat elk kind een kerstcadeau krijgt. 

5. Wat gebeurt er met het pakje dat ik schenk? 

Je schenkt eigenlijk een symbolisch pakje. De waarde van het pakje is het bedrag dat wordt geschonken. Dit bedrag wordt overgemaakt op een aparte rekening van vzw Kindergeluk. Het totaalbedrag dat we met onze actie ‘Pakje van je Hart’ verzamelen zal op het einde van de actie door vzw Kindergeluk in de vorm van cadeaucheques verdeeld worden over de verschillende organisaties die zich specifiek inzetten voor kinderen uit kansarme gezinnen. Deze organisaties zorgen op hun beurt voor de verdeling van de cheques bij gezinnen die in armoede leven. En met die cheque krijgen kansarme kinderen de kans om zelf hun magisch kerstcadeau te kiezen. 

Wat met eventuele extra kosten die gemaakt worden om het geld tot bij de kinderen te krijgen?

Even verduidelijken: het bedrag dat je schenkt via ‘Pakje van je Hart’ gaat integraal (dus de volle 100%) naar de kinderen. Alle transactiekosten die worden gemaakt om het bedrag tot bij de kinderen te krijgen, worden gecoverd door Joe.

6. Mogen de kinderen zelf een pakje kiezen? 

Ja. Dat is de bedoeling van deze actie. De aangeboden cadeaus op de Joe Pakjesshop zijn vooral symbolisch. De kinderen krijgen een cadeaucheque en mogen zelf kiezen welk cadeau ze aankopen. De keuzevrijheid om zelf een cadeau te kunnen kiezen is namelijk een zeer uitzonderlijke ervaring voor deze kinderen. 

We willen met de pakjes op de website duidelijk maken welk type cadeau je ongeveer voor welk bedrag kan kopen. Het is dus niet zo dat de kinderen alleen kunnen kiezen tussen de 12 cadeaus die wij voorstellen op de website. 

7. Voor welk bedrag kan ik een pakje kopen? 

Je kan pakjes van €10, €20 en €30 schenken. Als je graag voor een groter bedrag schenkt, dan kan je gerust meerdere cadeaus aankopen. Er is geen maximum bedrag. 

Zodra je pakjesmand gevuld is met meer dan €40 aan cadeaus, is je schenking fiscaal aftrekbaar. 

8. Hoe kan ik het gekozen cadeau betalen? 

Als je een cadeau via de Joe Pakjesshop aankoopt, krijg je op de betaalpagina de mogelijkheid te zien om te betalen via bancontact. Het is niet mogelijk om te betalen via overschrijving.

In het Joe Christmas House en in de Joe Pakjestruck kan je betalen via een betaalterminal ter plaatse of contactloos met je smartphone.

Er kunnen geen cadeaus worden aangekocht met contant geld en kredietkaarten. 

9. Ik ondervind problemen met mijn betaling. Wat moet ik doen?

Dat kan niet de bedoeling zijn! Refresh dan even je internetbrowser en probeer het opnieuw. Als dat het probleem niet verhelpt, stuur je best een mailtje naar info@joe.be. We kijken het dan graag verder voor je na.

10. Hoe kan ik aantonen dat ik een cadeau geschonken heb? 

Als je de betaling via je smartphone of computer hebt uitgevoerd, verschijnt er een mogelijkheid om je schenking te delen op je sociale mediakanalen. 

11. Kan ik ook zelf een pakje kopen en dat afleveren? 

Wij bepalen niet zelf welk cadeau een kind krijgt. Die keuze laten we volledig aan de kinderen zelf. De keuzevrijheid om zelf hun cadeau te kiezen is één van de belangrijkste pijlers in deze actie. We willen kinderen die in armoede leven geen cadeaus bezorgen die misschien toch niet helemaal zijn wat ze zelf voor ogen hadden. De keuze is helemaal aan hen.

Om het logistiek haalbaar te maken en om er zeker van te zijn dat elk kind écht krijgt wat hij/zij graag wil, werken wij samen met vzw Kindergeluk om de cadeaucheques te verdelen. Het is daardoor niet mogelijk om zelf een cadeau te kopen en aan ons te bezorgen.

12. Kan ik oud speelgoed doneren? 

Het is beter om oud speelgoed naar een kringwinkel te brengen of het in een gratis winkelconcept aan te bieden, zodat kinderen zelf kunnen kiezen wat ze willen. Daarom zetten we met deze actie héél erg in op de keuzevrijheid van het kind. Je kan je speelgoed dus zeker in een kringwinkel binnen brengen en zo ook kindjes gelukkig maken! 

13. Kan je na de aankoop van pakjes bij de Pakjestruck ook een fiscaal attest verkrijgen?

Als je in de Pakjestruck of in het Christmas House via de kiosk met de bankkaart betaalt, kan je geen fiscaal attest krijgen.

Je kan wel op beide plaatsen schenken via een QR-code. Dan kom je op de Pakjesshop terecht en daar kan je wel een fiscaal attest aanvragen. 

Als je in de Pakjestruck of in het Christmas House via de kiosk met de bankkaart betaalt, kan je geen fiscaal attest krijgen.

Je kan wel op beide plaatsen schenken via een QR-code. Dan kom je op de Pakjesshop (webshop) terecht en daar kan je wel een fiscaal attest aanvragen. 

14. Heb je nog een vraag of bedenking?

Stuur je vraag of bedenking gerust door naar info@joe.be.

15. Welke coronamaatregelen worden er gehanteerd? 

De Joe Pakjestruck is volledig open, waardoor alles in open lucht plaatsvindt. Daarnaast zullen alle aanwezige medewerkers een mondmasker dragen en zal er ontsmettingsgel beschikbaar zijn. Mocht je ter plaatse geen anderhalve meter afstand kunnen garanderen, vragen we je om een mondmasker op te zetten. 

Kom je liever niet ter plaatse, surf dan thuis gerust naar de Joe Pakjesshop op pakjevanjehart.be of joe.be/pakjevanjehart om via deze weg een cadeau te schenken.  

16. Is de Joe Pakjestruck rolstoeltoegankelijk? 

Zeker! Onze medewerker komt graag met het aanbod en de betaalterminal naar je toe. 

17. Kan ik in de buurt van de Joe Pakjestruck parkeren? 

Als je naar de Joe Pakjestruck aan een IKEA filiaal komt, dan kan je parkeren op de parking van het IKEA filiaal. Kom je naar de Joe Pakjestruck in een gemeente of stad, kijk dan zeker op de website van de gemeente of stad voor meer informatie over de parkeermogelijkheden. Waar je de Joe Pakjestruck precies kan terugvinden, ontdek je op joe.be/pakjestruck. 

18. Kan ik iets te eten of drinken aankopen bij de Joe Pakjestruck? 

Wij verkopen enkel pakjes, geen eten of drinken.