Lifepowertool van Truus: sport!

Lifepowertool van Truus: sport!

6 tips om sport gemakkelijk in je leven te lepelen.
Van waar je jouw sportkledij legt tot het reclameblok op TV…
Tips van expert Greet Van Opstal en Max Icardi, van Functional Training

1. Leg al je sportgerief op een plaats op ooghoogte.
In de winkels doen ze dat ook. Ze leggen producten op je ooghoogte waarvan ze willen dat je ze koopt. Doe dat in je eigen huis zo ook met sportspullen.

2. Sport terwijl je kinderen sporten
De zwemles. Horden mama's en papa's wanen zich een weg samen met hun kinderen tot de kleedhokjes. Met veel geklaag worden de kinderen in zwemoutfit gezet. Nog een snelle kus, wat tranen wegvegen en hopla, de ouders kunnen de cafetaria in. Euh nee! Kinderen sporten = wij sporten. Waarom niet? Je moet geen saai gesprek aanknopen met ouders die je niet kent. Je spaart de kost uit van een drankje en vooral je spaart de kcal uit van die frisse pint én je doet aan multitasken. Er zijn kleedkamers, of je bent al in sportoutfit, er is zeker en vast een route in de buurt die je kan verkennen. Een klein uurtje lopen, wandelen, maakt niet uit hoever. Jij hebt gesport, je kinderen ook, samen naar huis, douchen en klaar.

3. Zoek een trainingsmaatje
Hij of zij zal je motiveren.
De kans is veel groter dat je je trainingsprogramma volhoudt.
Jullie kunnen van elkaar leren.
Je hebt een afspraak en ‘sociale verplichting’ die je moet nakomen

Een trainingsmaatje kan je zelf gaan zoeken of je kan die ook vinden in een ‘community’ zoals een atletiekclub, een loopgroep, een groepsles, je volleybalteam, ...  Je hebt een gezamenlijk doel en er is een herkenbaarheid. Je helpt elkaar om door een moeilijke periode heen te komen.

Tip! Op facebook zijn tegenwoordig allerlei groepen waar je jezelf bij kan aansluiten om gelijkgestemde zielen te vinden. Maar ook offline vind je sportieve vrienden in een club of sportzaal. Join a team. Als je nog geen sportieve vrienden hebt, zoek ze dan! Ze zijn daar. They are out there... Je hoeft enkel de eerste stap te zetten. Je kan in de meeste clubs een paar keer proberen voor je ergens inschrijft. Of misschien wil je samen met wat vrienden uit de buurt een loopgroep starten? Vooral doen.

4. ga eens op sportieve date?

  •  Samen kanovaren. Lekker in het water vallen en nat druipend elkaar droogwrijven...
  •  Muurklimmen. Doe bij elkaar het klimharnas aan en span het lekker strak aan...
  •  Een tandemfietstocht. Wie vanachter zit, bepaal jij...

5. Probeer op vakantie eens iets sportiefs!
Vakantie is het ideale moment om eens iets nieuws uit te proberen. Een lesje surf, een wandeling in een natuurpark, een vuurtoren beklimmen, extra lang zwemmen in je nieuwe bikini, ... Samen iets nieuws beleven op vakantie geeft mooiere herinneringen dan de tiende frigomagneet als souvenir!

6. Reclame work-out
Als je eens 4 minuten tijd hebt doen dan de reclameblok workout. Weet je hoe lang een gemiddeld reclameblok op tv duurt op vrijdagavond? Tussen 3 en 6 minuten, dus laten we zeggen 4 minuten. Tijd genoeg om naar de ijskast te lopen, dat stuk chocola in je mond te stoppen en terug naar de tv te gaan met een schuldgevoel. Of niet?

TIP! Wat kan je doen in 4 minuten? Ademhalingsoefeningen, bekkenbodemspieren trainen, houdingsoefeningen,  enkelmobilisatie oefeningen en noem maar op.

Meer op:
Www.functionaltraining.be/boek.html

En vertel ons zeker ook: wat is jouw methode?
De mijne is : squats als ik het apportspeeltje van de hond opraap tijdens onze wandeling. Goed voor 40 squats per dag!
Benieuwd naar jouw ultieme excuuskiller….

 

Deel deze pagina: